Saturday, January 28, 2012

dari novel terus ke tv

assalamualaikum .

aku start gatai miang baca novel masa aku tingkatan 3 . time tu bermulalah dunia baru aku . ehem..ehem.. paham paham je laa maksud aku tu . budak baru nak up . asal aku baca novel cinta kawan kawan aku pon mule le kate, 'eh, tikah bace novel . wahh makin matang dah tikah' and blablabla . wth . ate , mana tak peliknya budak budak cam aku dah pandai baca novel cinta yaww . 

kata orang baca novel nie boleh belajar camner nak bercinta . okay .itu mengarut nye . mengarut bagi aku bagi korang. entah . baca novel lagi feeling daripada baca sejarah tingkatan 4 . sebab aku boleh habiskan satu novel dalam masa 2 hari untuk 453 mukasurat . hebat kan ? tapi kalau aku susah tidor aku baca sejarah tingkatan 4 tentang perjanjian pangkor . alhamdulillah dengan secara tak sengaja terlelap jugak aku . itulah perbezaannya . 

kalau perasan sekarang nie kan semakin berlambak drama drama tv yang diadaptasi dari novel . Nora Elena, Dingin Lavenda, Gemersik Kalbu, Bicara Hati, Ombak Rindu,Stanza Cinta semua cerita ini asal dari kampung novel . tapi, takdela 100% dari novel terus masuk tv .director akan discuss dengan author novel tu then tapis adegan maner yang tak wajar ditonton . 










hahahahahahahahahah . terlampau rajin sangat aku nie, sumer gamba aku nak masuk . tapi, cerita dari novel yang paling hot orang cerita of course laa Ombak Rindu . mase citer nie hot, aku bukak facebook penuh new feed respon daripada dyorang after tengok movie tu . ade kate sedih laa, hape laa . aku takde feeling pape sebab aku tak tengok citer tu . hahahahaha . aku taktau pulak yang durasi citer tu almost 2 hour  nie pon ade membe aku yang cakap. ouhhh menn . memang kematu bontot tapi berbaloi sebab mengalir jugak air mata korang yang tengok . 


papepon, kita perlu appreciate to director director yang mampu menghasilkan sebuah karya tempatan yang datang terus dari novel dan secara langsung juga menaikkan nama author novel tu kan . income pon banyak masuk sebab asal ade drama baru masuk tv dandan le dyorang nak cari novel tu . lumrah laa kan maybe dyorang nak seiring episode cerita tu dengan mukasurat yang dibaca .


p/s : aku tanye membe aku antara citer novel dengan kat tv maner rase best , membe aku cakap novel best sebab takde tapis  tapis direct je, kalau kat tv banyak adegan 'panas' ditapis . memang cerdik betoi akal membe aku nie . (^_^)

No comments:

Post a Comment