Saturday, January 28, 2012

nickname

nickname-nama samaran-gelaran and anything else . semua orang ade and selalunye yang menggatal bagi gelaran nie kawan kawan atau keluarga kita sendiri . asal ada perangai buruk yang kita buat mula laa nak bagi 'pangkat' kat kita .

budak cewek.
  
   dulu masa aku kecik kecik aku paling kuat menangis . tak kiralah kuat menangis dalam kawan kawan or dalam keluarga . aku lah juara . bhaahahahaha !! asal kena marah, menangis . kene cubit, menangis . jatuh dalam air limbah, menangis . lambat makan sebab ada kelas malam, menangis . tak meriah rumah aku kalau aku tak menangis . oleh kerana kekerapan menangis makanya gelaran 'budak cewek' tu abang aku yang bagi . ohh setan sungguh . *cewek/cengeng dalam bahasa jawa menangis dekat indon cewek adalah perempuan . harap paham ye . makanya juga dari situlah memey suhaiza dapat namanya . MEMEY . kuat menangis . sekian .

tikah shot

  name nie time aku sekolah menengah dulu dulu . hahaha. sembang macam dah bertahun tahun tinggalkan sekolah tu padahal baru 3 tahun . see yaa . time nie i sekolah kat lambor dulu . shot stand for ..............hermm..ntah taktau . katanya sebab aku buat lawak dengan sesuka hati tanpa memikirkan keadaan sekeliling . auwww. bahasa skema . i mean buat lawak yang hiperbola atau melampau lampau hinggakan orang ingat otak cerebrum aku dah putus . tu pasai aku kena panggil dengan kaunseling sebab buat lawak ketika subjek perdagangan dan kesusasteraan melayu . terima kasih cikgu yang mengadu . sekian .

otai kenet

  nama nie budak kelas mpv yang bagi . otai sebab aku dengan selamba gajahnye hempuk budak laki pakai buku sains yang setebal 46 page . otaikah itu ?? otai dalam kamus dewan bermaksud orang lama tapi dalam kamus budak sekolah otai meaning budak yang perasan handal dan perasan kuat . bajet gengster . masa stay at hostel lambor dulu aku pernah kopakkan pintu loker budak junior sebab kuncinya tertinggal dalam loker . oleh kerana aku kakak senior yang baik aku tolong laa . otai juga sebab dalam buku displin asrama nama ATIQAH ALIAS laa yang paling banyak sekali sebab turun prep petang lambat . so, tak hairan lah dalam rekod sekolah 2009 pon ada nama aku sebab bergaduh . sekian .


jawa
  sebab  tujuh keturunan aku orang jawa . jawa selangor . bahagian lembah dasupaling- jambi - indonesia . okay, rekaan semata mata . sebab aku kalau sembang dengan kawan kawan terkeluar slang jawa aku . oh menn , malu bila kawan aku tegurnya . but, nevermine . biler bagi makanan kat dyorang pon dyorang akan merasa was was . padahal itu tapai ubi je . lastnya, aku jugak yang makan . sekian


okay, itu laa nickname yang aku ada selama ni . always remember in my mind . ada maksud yang tersembunyi . dan ada banyak kenangan . tapi semua nickname tu membe membe aku bagi masa aku ber'khidmat' kat sekolah lambor dulu . kat sekolah jalil pulak aku takde nickname sebab aku tak berape nak mesra dengan budak jalil .



sekian . 

No comments:

Post a Comment