Sunday, May 22, 2011

artis miming

macam macam program realiti yang dibuat kat tv tuk mencari bakat bakat yang terpendam . kalau dekat malaysia usah cakap laa bersepah sepah . then, banyak laa artis artis baru yang dilahirkan dari program program realiti nie . bukan dalam malaysia je, dekat oversea pon ade juga wehh . aku bukan nak story pasal kelemahan kebaikan program program realiti nie .NO !!!!! takde maknenye . itu waktu exam nanti aku cerite .HAHA . nak jadi artis senang je tak payah nak masuk program segale bagai tu . just buat miming kat YOUTUBE konfem korang meletup letup .macam aku nak cerite nie .

CERITA 1


kalau tak silap 2 3 tahun lepas ade masuk paper pasal 2 orang perempuan dari negara seberang buat miming lagu dangdut. mule mule aku tak amik port pon . lantakk laa buat miming ke, nyanyi ke . ade aku kesah ??? tapi dah semedang masuk paper je aku pon tergerak hati nak bukak youtube nak usha sejauh maner ke-sebijik-an dyeorang buat miming nie .


mule mule aku usha video nie , terdiam seketika aku dibuatnye . bukan maen hebad budak perempuan 2 orang nie .lagu ni tajuknye keong racun yang dinyanyi oleh ratna antika seorang penyanyi dangdut yang tak baper nak hot kat malaysia .dimimingkan oleh sinta dan jojo and dyeorang nie still student lagy dekat salah sebuah universiti kat indonesia . yang pasti dyorang just seronok seronok je tak terpikir nak jadi artis tapi video yang dyeorang buat tu lebih 2 juta penonton and sekaligus menarik perhatian beberapa syarikat rakaman then terus amek dyeorang ni jadi artis . senang kann hidup ! dah laa cantik,tinggi,putih memang ade pakej laa , peminat pon konfem ramay yg banyak nye lelaki kot .haha .

CERITA 2

yang nie pon dari indonesia jugak . seorang anggota polis buat miming lagu hindustan . maybe sebab takde kes jenayah tyme tu so, dye amek kesempatan buat keje nie . baru semalam video nie aku usha and pernah jugak masuk paper .



kejelelasan setiap perkataan hindustan memang kene laa dengan miming dia buat tu . aku rase dia memang dah hafal kot lagu nie tak pon fanatik shah rukh khan . tapi nasib dia tak same macam sinta dan jojo tu . disebabkan dia buat video nie then masuk dalam youtube ditonton nak dekat sejuta kot dia diambilkan tindakan oleh pegawai tertinggi polis kat situ .taktau laa sama ada digantung kerja atau diberi hukuman . respect laa dengan membe dia kat sebelah tu . buat taktauuuu je .

CERITA 3

itu semua dari indonesia . malaysia pon ade jugak laa bhai . dah banyak video dia buat miming . aku rase takpayah cakap pon korang dah tau kot . dialah satu satunye yang pandai buat miming . takde sape bole challenge kot . HAHA.


dialah cikgu shida . semua lagu kot dia boleh buat miming . kalau penyanyi tu lelaki gaya penampilan dia pon macam lelaki begitu jugak sebaliknye . actually, dia sebenarnye seorang guru bahasa inggeris di salah sebuah sekolah rendah dekat parit,perak . PERAK YAWWW !! parit tergolong dalam daerah perak tengah ,okee .jarak kg gajah dengan parit tu dalam 30km jee (kot) . sebab video dia banyak ditonton so, dia pon dijemput ke hot.fm tuk fight dengan wak ag beberape bulan yang lalu dalam contest 'jangan nyanyi wak ag' .HAHA . disebabkan profesion dia sebagai seorang guru ,maka tiade lah untuk dia jadi artis dalam mana mana syarikat rakaman . sekadar jadi jemputan dalam program tv tu ade laa . tapi takpe sekurang kurangnye ade wakil miming dari malaysia kann cekgu :))

 okee, tu laa dia yang aku nak story dalam entry kali ini . kebanyakan artis artis diambil dalam youtube macam ana raffali, justin bieber, rebecca , dan yang peliknye artis yang dah bertahun tahun jadi penyanyi tu takde laa se'hot' macam justin bieber . mungkin sebab justin timberlake bieber ade tarikannye sendiri kot . yeke ?? matang pon belum . opsss ! same jugak dengan rebecca . alaaa . yang nyanyi lagu friday sumbang haram nak mamposs tu . itupon terus jadi artis . suare tak sedapp tu .ramai kene kritik tapi die 'ape gua kisahkan'. tapi yang membuat aku tertanye tanye ade budak kecik ni pandai buat miming sampai sekarang tak femes femes .agaknye kenape ek ?? hurmmm ...


so, dah taukan sebabnye kenape . aku taktau dari mane asalnye budak budak ni maybe dari timor leste kot takpon filipina . HAHA . persoalannya sekarang , layakkah kanak kanak itu menjadi artis ? dan mampukah menandingi justin bieber ? jawapan ada di dalam poket anda . okee , chilll .                                             

No comments:

Post a Comment