Friday, June 24, 2011

mereka masih kecil lagi

sabtu lepas (18 JUN 2011) aku, mak,abah,n abang adib pegi rumah kakak ipar dekat kuantan, pahang . biaselahh, pegi saner just for melepaskan kerinduan pade anak sedare dgn kak.lela . mak n abah opcoz laa rindu dengan keletah cucunya . stay kat saner 3 ary 2 malam je, nak tak nak terpakselahh aku ponteng sekolah hari isnin tu .hehe . mule2 sampai umah k.lela , esya n jajang diamm je , sebab mule2 dia tak kenal kami. yelaa, kami nie stay jauh, perak jauhh nun saner tu, so, memang patot laa k.lela jarang balik perak . then, tak sampai 5 minit barulah esya n jajang jadi budak peramah, siap maen2 lagi dengan abng aku . maka, bermulelah episod kami bercanda bersame ank sedare kami . ouhh, terlupe plak, actually kakak ipar aku yang nilah jadi janda selepas kematian abang aku eksiden tahun lepas .

cantik kan ?? :)

esya dah 2 tahun. jajang pulak dh setahun . so, usia dyeorang nampak sangat yang mereka ni masih kecil lagi . sebut A B C pon tunggang terbalik , itu belum tambah dengan slanga terengganu lagi tu . 2 3 minggu lepas ayah dyorang meninggal mereka opcoz laa mereka tercari cari dimane ayah mereka . mengikut dari cerita kak.lela, eysa sampai masuk bilik 456 kali cri ayah dia . biler dah penat sangat mencari tak jumpe, apelagi tidolahh . dh tido 2 jam lebih , sambung balik operasi mencari ayah dia . dan begitulah seterusnya . sampailah satu mase tu esya dah tak jumpe ayah dia, last lastnye dia dah tak mahu dah mencari ayh dia lagi .

mase hari ahad (19 jun 2011), mak abah , aku, abang adib, n k.lela sekeluarge makan tengah hari same same . selesai esya n jajang makan dyorang pegi kat paman adib . nak maen maen laa tu . then, tgh dyorng maen maen k.lela ade cakap kat mak yang k.lela dh ajar ank dia biler orng tnye ayah pegi maner dyorgn akan ckp ayah pegi keje , oke cmnie

'esya, abah pegi maner ??'
'abah g teje'  
* bahse kanak2

aku yang mendengarnye rase nak menangis je . sob.sob . tapi mak aku cakap tak apelah cakap camtu , ade setengah mak ajar anak dye cakap yang ayah pegi mengaji . so,ape apelah yang mak ajar dekat anak dia bagi mengelakkan anak dia tahu yang sebenarnya ayahnye dah meninggal ,mane mane mak pon akan ajar anak dye camtu . tapi xdelah semua. setengah budak paham ape maksud 'meninggal'. oke, ni citer pertame. citer kedua yang aku nak share dgn korang pasal iklan hari bapa . ia terjadi mase tu esya tgh seronok maen dengan paman adib . esya ngan jajang nie xnak men dgn aku , taktau laa sbb ape kan . maybe, aku blom layak tuk jadi babysister . hehe .

sambung balik . mengikut apa yang abang aku cerita, mase esya maen dgn abg aku tu, kebetulan ade iklan kat tv pasal hari bapa. tyme tu meriah kat pasal hari bapa . so, macam macam laa cerita keluar yang berkaitan dengan bapa . tengah syok abg aku melayan karenah si esya ni yang siap landing atas peha abg aku ,sempat lagi dia cakap 'sayangggggggg abahhhhhh' maybe abang aku terkejut kot coz terpacul ayat tu dri mulut esya . tyme tu aku taktau n tak dengar sbb sibuk melayan fesbuk . hehe . niepon abng aku citer biler kami dah sampai perak . malam esok dye bgtau aku n mak aku . aku dengar pon terkejut jugak . mereka masih kecil lagi . belum tahu istilah 'meninggal'. hope biler dah besar nanti esya n jajang akan tahu jugak kemana ayah dyorang pegi selama ini yang mereka cari dan hope esya n jajang jugak akan tahu dimane ayah dyorang 'bekerja' selama ini .

nur zahra marissa (eisya)

 muhammad zahran muazzam ( jajang )


kecil lagi kan mereka . tapi usia mereka yang sebegini rupa dah hilang kasih sayang seorang ayah . dan kite sepatutnye bersyukur kepade tuhan kerana kite sempat lagi melihat wajah ayah kite yang sudah berkedut seribu .


sekian :))


No comments:

Post a Comment