Thursday, June 16, 2011

BBQ tymeeee ! yeayyyyyyy

assalamualaikum ! *tak jawab dose , kalau jawab sayang :)

kite biler dah berpisah dengan kawan kawan lame opcoz laa rase sedih kan , pastu biler jumpe balik kemain sukenye senyum melebar sampai ke telinge . same laa macam aku , kebetulan masa tu cuti due minggu aku dengan memandainye plan nak buat BBQ sesame . asalnya ajak seploh orang pastu call sana sini yang boleh join  6 orng je . sengal ! masing masing kene bawak barang if nak buat bbq, aku lenjan bawak hotdog dengan sos , som bawak nikon takde kamera tak meriah laa kan sekali dengan arang plus pemanggang, ecah bawak makanan tambahan, robin bawak tikar dengan ayam 2 ekor belah lapan, wa amat pulak bawak makanan tambahan .huhu


maka bermulalah sesi berjoli kami . port terbaek kami opcoz laa teluk batik. hadoyy ! tak abeh2 . sampai je kat saner kami lepak lepak jap sementare menunggu wa amat dengan robin then sempat sempat laa kami ber-snap snap








tengah syok snap pakai dslr eyka punye dandan laa abeh kamera dia buat hal . sialan . then aku tanyer....

'eyka, asal tak mau nie ?? dah abeh bateri ke ??'
(sambil belek belek kamera)
'a,ah laa, bateri dah abehh'
'ko tak charge dulu ke sebelum nak bawak ?'
nak charge macam maner bateri sekali dengan begnye tertinggal kat vietnam'
'whatttt?????????? VIETNAMMMMM !!!!!??
'a,ah'
'untunglaa tertinggal kat situ'
(wtheefishhcake)

tertinggal kat vietnam kauu . hahaha . bagikannn. so, abehlaa sesi berposing tadi then kitorng berempat dok melangut kat situ tunggu wa amat dengan robin yang dari tadi tak sampai sampai . hurmm . 20minit berlalu akhirnya sampai jugak deme berdue . aku engatkan sesat entah mane mane . pastu cari port nak bentang tikar then kami memilih hujung pantai tapi takde laa hujung sangat berhampiran kak gayah jual pelampong jee pon . kami keluarkan semua barang yang kami bawak tadi , bende yang paling sial nak buat ialah nak hidupkan api .cukup bala sungguh ! sabo je laaa . then, dgn muke sadis nya mintak kat kak gayah getah pelampong yg xgune. naseb baek adee tapi takmau jugak .hurmmm. dari kejauhan kak gayah tengok kiteorng yg dh buntu nk idopkan api last2 atas dasar keprihatinannya dia pon tolong kami idupkan api, akhirnyaaa berjaya jugakk . hahah . dan bermulalah sesi manggang memanggang





akhirnya berjaya jugakk walaupun ade due tige hotdog dah jatuh hahah

tukang memanggang .haha . comel kan orangnye

kununye sedap laa tu . ahah . memang sedappp pon

dan mereka pon merasai ayam bbq kak som

aku dengan kak som tak pegi mandi sebab aku tak bawak pakaian lebey ouh . so, deme berempat je laa yang pegi mandi 




ayam bbq tadi banyak lebeh so, aku tapau sekor dua masuk dalam polistrin kununye taknak membazir laa . membazir kan amalan setan .huhu. jam menunjukkan 5 petang aku dah kemas kemas semua barang barang then aku suruh deme naek darat tukar baju sebab takut tak sempat nak maen bowling . huhu . then, dalam 10 minit aku dengan som tunggu deme, kemain lawanyeee . tapi memandangkan banyak barang yang nak kene bawak wangi tak wangi aku suruh deme angkut sumer barang barang . haha . lalu jadilah model yang tak seberapa 



abeh mandi ,bbq sumer tengok jam sat . wahhh ! masa ade lagi weyhh . selagi belom maghrib jangan harap laa nak balek konfem tak puass punye laaa , planning laa nak pegi maen bowling sat . aku engatkan tempatnye meriah laa sekali tengok bangunan .ek elehhh ! tinggal mase nak kene bom jee . tapi apekan daya kalau tak silap aku kat daerah manjung tu ade satu je tempat bowling laen maner ade . so, lenjan je laaa pegi situ .







peha besar yawww !

first tyme aku men bowling sbenarnye .haha . tapi naseb baek aku ade strike .strike sekali jee yang laen sumer masuk longkang . pe jadahnye entah laa .maen satu round je. dah puas sumer maen bowling , kitorang blah laa . then, teman som beli brang tuk adek dye kat the store pastu tulang nak beli chezzy wedges kfc plak then terus balikkk . sampai umah nk dekat maghrib . abeh laaaa cerite pendek saye . ehhhh ! ade lagi sebelum nak balik kan aku ade suruh membe aku snap pic, hasil posing aku sangat memuaskan . muntah hijau laa .

pic nie lagi besar dari pic pic yang ade lam entry nie .haha

oke, sekiann . thanks for reading my entry yaw ! nah sekupang ! 


p/s: kan ke aku ade tapau ayam kan, sekali balek rumah bukak polestrin ,nahh !! amek kauu , ayam jadi kelabu .osm ! hahahaha . kene gelak dengan abang2 aku .pelesit tul ! tak sape yang berani makan . aku seorang je yang berani . hahaha .



No comments:

Post a Comment