Wednesday, September 14, 2011

perbezaan yang ketara

assalamualaikum and say hello hello yaww ;)

entry kali ini aku nak story pasal life aku mase dulu dulu and life aku mase sekarang . so, check it out .



DULU
* bila kita nak melintas jalan mak selalu pegang tangan kita cepat cepat tujuannya nak bagi kita selamat bila kita melintas jalan

SEKARANG
*bila aku nak melintas jalan aku tengok kiri kanan kiri kanan ...eh, mak aku dah ade kat seberang jalan . ceh, ade ke patot tinggalkan aku terkontang kanting kat tepi jalan . haa, pandai pandai laa ko melintas sendiri

DULU
* aku selalu teman mak pegi kedai, pegi kebun, umah kawan mak and maner maner jelaa senang citer ade PUAN SITI aku konfem ade punyelaa .then, bile naik moto dengan mak, mak selalu pesan ' pegang mak kuat kuat, nanti jatuh'

SEKARANG
*tapi bila umur aku dah menjangkau belasan tahun usahkan pegang nak teman mak pegi kedai pon malas , nak buat ape . bikin pancit tayar moto jak .

DULU
* kalo bab nak bermanja manja konfem aku pegi kat bapak aku . macam macam laa dibuatnya maen laga hidung laa, kedip kedip mate laa, 

SEKARANG
* usahkan nak bermanje bersembang pon idak aku pernah sebab mukenye yang garang membuatkan aku tak berani nk bersembang dgn abah walaupon dalam hatinya ada taman .

DULU
* abang abang aku selalu buli aku pastu biler aku menages diorang kene marah balik

SEKARANG
*hurmm . buli tu still lagi ada tapi yang peliknya aku yang jadi mangsa dengan aku sekali kene marah . HAHA

DULU
* adik beradik aku ada 8 orang .

SEKARANG
* tinggal 6 orang ;'(



btw, itulah perbezaan aku dulu dan sekarang . tak silap aku banyk tapi makin meningkat usia makin banyak memori aku hilang tu sebab sikit je . HAHA. takpe laa , lepas ni amalkan kismis cikgu kudus .


peace :)

1 comment: