Saturday, September 17, 2011

jiranku whatthehell

salam and what's up yaw .

hari ini raya ke berapa ek ? hurmm . entah lahh tapi yang pasti open house still ada orang buat dan semestinya aku dijemput . abaikan . okay, masing masing tengok tajuk entry post aku kali ini . agak kejam kan ? tapi ini cerita realiti bukan nak mengaibkan mana mana pihak just nak berkongsi cerita pasal jiran aku nie yang dari dulu sampai sekarang suka 'merompak' rumah aku. korang tau ke words 'dari dulu sampai sekarang' tu biler ? maksudnya dari umur aku 5 6 tahun sampai laa umur aku nak dekat 19 ni still lagi 'merompak' rumah aku . kira laa dah baper tahun jiran aku buat keje jahat nie .


meh aku cerita apa yang dia curi masa aku kecik kecik dulu . family aku ni suka bela binatang tapi binatang tu bukannya binatang buas pon . ada dua kaki dan berdarah sejuk , makanan fevret dia dedak atau beras dalam istilah sains binatang ni namanya AYAM . yeahh , mak aku suke bela ayam . dulu belakang rumah aku penuh dengan ayam jantan, ayam betina, anak anak ayam . ishh, ramay laa puak puak ayam . aku pulak suka kacau ayam betina nak mengeram telur . muka dia garang je .HAHA . then, bila time lunch aku suka goreng telur ayam just as makanan sampingan yang dicicah dengan sos . so, time ayam betina tengah sibuk cari 'barang' tuk anak dia, aku rembat sebiji telur ayam . wahhh~ hahaha . tersasar dari tajuk asal banyak cerita pasal ayam pulak . okay, back to the topic , jiran aku nie ade bela ayam tapi seekor je .itupon ayam jantan . apa laa sangat kann .

aku still engat lagi bila family aku takde kan bende paling kiteorng check dulu is ayam . tengok ayam dah hilang dari sangkar tu , nie dah agak dah konfem laa jiran aku si anak MAT JIBRAIL yang mencurinya .so, PUAN SITI  apa lagi cepat cepat dia pegi rumah jiran aku tu then tuntut balik ayam  . nak dijadikan cerita , mak dah nampak ayam tu dekat laman rumah dia siap dikurung lagi . then, mak aku tanye ,

mak : maner dapat ayam nie ?
anak mat jibrail : ayam datang dari langit .
 *waklu, dtg dari langit

macam haram je jawapan dia kan . datang dari langit kepala dongga kau . ahh, mak aku ape lagi, amek balik laa ayam tu . motif dia curi ayam , first, dia jual dekat orang jual ayam yang bawak moto tu, second, dia nak buat laga . kononnya, itu laa game fevret dia mase kecik kecik dulu . kesian .

itu binatang, yang nie pasal besi buruk pulak . rumah aku ni penuh dengan barang barang lama .macam periuk, cerek air besar, acuan kuih, macam macam laa . tapi , maybe time tu family aku tak sedar yang jiran aku nie dah curi sumer barang barang tu . family aku sedar lepas mak berjalan jalan dekat keliling kawasan umah . mak TERperasan yang periuk, cerek segala bagai tu sumer dah hilang . ape lagi, bising laa mak aku . kau tau dia buat apa dengan barang barang semua tu ? jual kat besi buruk choii . macam sial je . bukan periuk belanga je, basikal aku pon dirembat jugak . alamak, memang wadafak laa kan . hadoy, memang haram laa dyorang makan hasilnya.

kalau aku citer banyak pon kome bukan bace, tapi mmg banyak laa kejahatan yang anak anak jiran nie buat kat rumah aku nie . senang citer laa, memang agak malang berjiran dengan orang yang camtu . yang baru nie, moto LC abang aku hilang . memang dasyat laa babe . dah lah 1st ramadan hilangnye . nak tuduh jiran aku nie rase serba salah jugak, tapi dah semestinya aku rase jiran aku kot . entah entah dyorang curi then jual . haaa, memang sedap laa kalo camtu .

tapi apakan daya, keluarga dyorang nie tak boleh diusik kalo diusik jugak memang kena serang laa jawabnya. pantang kene tegor mule laa nak maki maki . aku jiran dia aku tau laa babe . HAHA . banyak pengalaman le katekan . tapi, biarlah dyorang tu mcmtu . jahat balasnya jahat . tak boleh lari kemane dyorang tu akhirat nanti kene ngadap tuhan jugak . mintak maaf banyak banyak if entry aku kali ini ada berbaur keaiban ke . ini pon aku cerita secare tak sengaje sebab tengah syok sembang mak tiba tiba aku terdetik hati aku nak masuk cerita jiran aku nie dlam blog .untunglaa .


p/s : berlagak laa jiran aku, cerita dia msuk blog . haha . kasi hawt laa jiran aku nie .





No comments:

Post a Comment