Friday, September 9, 2011

malang + happy di hari raya

assalamualaikum and say hello hello yaww :)

sekejap je rasenye dah masuk bulan september then lagi baper bulan lagi je nak STPM then aku akan keluar meninggalkan sekolah .sobsob :'( .eh, perlu ke aku nak sedih babe ? HAHA rasenye tak perlukan . aku rase lagi cepat habis exam lagi bagus . itu yang aku nak selama ini . sebab ape ? haa,yang tu tunggu aku habis exam baru aku ceritakan segala galanya dekat blog aku nie sekarang ni tengah 'mengumpul' dulu nanti bila dah banyak boleh aku story panjang panjang . 

okay, back to the topic sekarang nie bulan syawal orang pon dok sebok buat open house sana sini , aku pon baru je balik dari open house umah membe aku . alhamdulillah, dengan muka tak malunya aku tapau satu dua lauk dari rumah membe aku . huahua. semestinya aku memang muka taktau malu . so, kite rilex je . kankan . kalau dah banyak lebih tu takkan nak buang cmtu je, membazir kot better kite amek bungkus bawak balik rumah bagi family kita makan .kan jimat tu , mak kita toksah masak lagi sebab dh tapau lauk dari umah orang . hewhewhew ! 

aku share laa dengan korang feel raya aku tahun nie camner . raye tahun ni bagi aku malang + happy = padanmuka ! yeahhh . yang MALANG bagi aku sebab baju raya aku taksiap . in my life,first time baju raye tak siap .memang sadis laa wa cakap sama lu . salah tukang jahit tu jugak kot maybe dia tamak sebab dia main terima je tempahan then tak boleh nak agak boleh siap ke tak before raya . macam baju aku tu . kate orang tu pagi raya dia akan call rumah if baju tu dah siap tapi dari subuh sampai subuh esoknya takda langsung dia call . so, nasib baik dia dapat customer yang penyabar like me .jadi, aku takde laa nak maki hamun ke hape dengan dia . lepak chill laa .

masa pagi raya, time nak bermaaf maafan aku pakai laa baju lama *baju 4 tahun lepas kot . best siott kene perli dengan abang and kakak ipar aku . senyum tak perlu kata apa apa aku dibuatnya . after salam salam semua tu, mak ajak pergi raye umah jiran sebelah nie yang aku pulak dah xde mood nak berjalan .kene perli lagi .ceitt =,= . jadila aku penunggu rumah sambil bermain angrybird . then, balik kampung satu hal kene perli lagi . dah 3 kali dah . lantak kau saner . haha . yang pasti aku amik pengajaran setelah apa yag terjadi ini, tahun depan aku dah cakap kat PUAN SITI awal awal tahun depan beli baju siap pulak taknak dah tempah tempah segala bagai . cam haremm je . tgok muke mak cam diamm je bermakne boleh laa tu . cantekk ! sayang mak lah ketat ketat .mmuuaaxxx !

yang HAPPY bagi aku ,tyme raye kedua geng aku dulu ajak hangout .memang cantek laa . engatkan tak jadi sebab last minute dye plan last lastnye jadik jugak. aku pon bergaye sakan laa dengan skirt yang aku beli on9 nie . sekurang kurangnya hilang sikit sedih aku sebab baju raya tak siap . yang aku taksangke aku jumpe balik geng aku waktu sekolah lambor dulu . sobsobsob .terharu rasenye . tapi kurang sorang . sebab dia balik kampung . so, kami berlima je laa . best siall .jumpe je terus menjerit jerit dalam kereta. ya allah, bagaikan nak tertanggal skru rim tayar kereta dibuatnya . yang tak tahan semua kaler purple sorang je sesat hijau .

look . dye budax sesat pkai baju hijau . anaksapa tu . haha

kebetulan mase tu semua pakai purple .wahhh !

kami team PURPLE <3

dan bermulalah photoshooting kami . ehehehe :)


















okay, nie jelaa pic yang aku masukkan .selebihnya ada dekat facebook . btw, nielah raya bagi aku hangout ngan kawan kawan takpayah pegi raye segale bagai cukuplah sekadar jumpe kawan yang dah lame takjumpe .itu sudah memadai . hope hujung tahun nie, jumpe lagi . ehh, thnks sebab sudi bace tau . 


p/s : aku still dapat duet raye lagi walaupon umur aku dh nk msuk 20-an . ngeh..ngeh >,<
        

1 comment:

  1. hai tudung hijaauuu

    p/s : besokan skit tulisan..naik juling aku baca

    ReplyDelete